9 czerwca 2013

Stay the Ride Alive

Okładka singla "Stay the Ride Alive",
wersja CD, 2010.
Pierwszego stycznia 2010 roku GACKT wydał 37. singiel zatytułowany "Stay the Ride Alive". Był to trzeci singiel powiązany ze ścieżką dźwiękową do serialu "Kamen Rider Decade". GACKT nie jest autorem utworów zawartych na singlu - za tekst odpowiada Shoko Fujibayashi, muzykę skomponował Ryo, a całośc zaaranżował Kōtarō Tanaka. 
O utworze "Stay the Ride Alive", piosence z singla z 2009 roku, pisze Ania.

Są trzy wersje tej piosenki.
Na chwilę obecną odsłuchuję dwie - klasyczną i instrumentalną.
Być może dlatego, że najlepiej do mnie trafiają bardziej subtelne brzmienia.
Lubię rozwijać swoją wrażliwość na piękno dźwięków, których delikatne wibracje przenikają człowieka do szpiku kości.

Jednak nie oznacza to, że wersji właściwej nie słucham wcale.
Okazało się, że jest dla mnie idealna podczas biegania.
Nawet do tego stopnia, że o mało nie straciłam w domu przytomności z przeforsowania swojego ciała. W momencie, kiedy nie miałam już siły dalej biec - przechodziłam krótki odcinek, po czym przełączałam piosenkę i biegłam dalej. Niestety po czterdziestu minutach, pomimo silnego ducha, moje serduszko zastrajkowało i trzeba było poleżeć na kanapie przez dłuższą chwilę... najwyraźniej nie jest już w stanie pracować tak, jak dawniej.
Ale nie o tym chciałam...

Sama strona melodyczna jest dość żwawa. Budzi w człowieku ducha walki. Jakby za moment miały odbyć się zawody, albo podążało się na pole bitwy. Przynajmniej takie odnoszę wrażenie.
A że jestem dość wojowniczo nastawiona do wszystkiego, za co się tylko zabiorę, to nie rozstaję się z tym nagraniem, nawet kiedy idę do pracy ^^.
Słuchając tej piosenki, widzę samą siebie. Przyodzianą odpowiednio, by stoczyć najważniejszy w życiu bój, który muszę podejmować każdego dnia. O własną tożsamość, o własne marzenia, uczucia, wierzenia. O wszystko, czym jestem. O wszystko, co jest mi drogie. I gdzieś tam z boku, w głębi, kiedy wszystko się wali i myślę, że to nie ma najmniejszego sensu, widzę Gackto, który mówi - "Stay alive [...] Even if you’ve been hurt, or have fallen, stand up. 'Be strong', that will surely be our promise" .
Cudowna piosenka.

Autorka: Ania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz